شناسهٔ خبر: 106540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار ویژه خوزستان:

خوزستان مهیای مهمانان نوروزی است

ستاد نوروزی خوزستان استاندار ویژه خوزستان گفت: با توجه به تصمیم ستاد کرونا مبنی بر انجام سفرهای نوروزی و حضور کاروان های راهیان نور، این استان مهیای مهمانان نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،صادق خلیلیان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نورزی استان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، فرمانداران، شهرداران و روسای دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد نوروزی در سالن مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:پس از دو سال با دو مبحث مهمانان نوروزی و حضور کاروان های نوروزی در استان مواجه هستیم که با توجه به گزارش های ارائه شده، از سوی فرمانداران و روسای دستگاه های اجرایی مرتبط با این دو موضوع شاهد آمادگی خوبی در استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید چهره مثبتی از خوزستان به مهمانان نشان دهیم و این وظیفه دستگاه ای اجرایی است، افزود: نشان دادن چهره خوب از خوزستان، جذب گردشگر را در سال های آینده برای استان به دنبال دارد که منجر به رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال خواهد شد.

استاندار ویژه خوزستان روشنایی شهرها و پارک ها تأمین ایمنی مسافران را موضوعات مهم مورد توجه در سفرهای نوروزی دانست و گفت: باید فضای نشاط و شادی را برای مسافران ایجاد کرد تا خاطره مهمان نوازی و خون گرم بودن خوزستانی ها در ذهن آنها بیش از گذشته ماندگار شود.

خلیلیان تأکید کرد: خدمات لازم برای مسافران نوروزی باید توسط شهرداران در نظر گرفته شده و فرمانداران نیز توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: تأمین مواد غذایی به ویژه نان، آماده بودن بیمارستان و درمانگاه ها نیز از مواردی هستند که باید رعایت شوند.

استاندار ویژه خوزستان بر آماده بودن مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان و تأمین و  توزیع سوخت مورد نیاز مسافران نیز تأکید کرد.

همچنین در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: با رفع محدودیت های بیماری کرونا، پس از دو سال شاهد افزایش تعداد مسافران به استان خواهیم بود از این رو باید در بخش های مختلف آمادگی کامل را برای میزبانی مسافران نوروزی داشته باشیم.

محمد خانچی بیان کرد: ستاد نورزی بر اساس دستورالعمل های ابلاغ در سطح استان و شهرستان ها برگزار شده است.